söndag, november 19, 2006

"En fantastisk bok"

Observera citat tecknena, det är alltså inte jag som tycker detta utan Jamie Oliver, jag tycker att detta är rena dravlet och tänker lägga ner läsningen nu, jag har blivit bättre på att inte kämpa mig igenom dåliga böcker. Boken heter Kärlek, mat och missöden. Boken handlar om Laura som är amerikanska, och för tillfället studerar i Rom. Där träffar hon Tomassio som är en dålig kypare på en lyxkrog ( hur detta nu går ihop) Tomassio förför Laura med mat som han lagar åt henne, men i själva verket så är det hans kompis Bruno som är konditor på lyxkrogen som lagar all maten. Dessutom är Bruno hemligt förälskad i Laura som han sett titta på grönsaker på något torg i Trastevere...
Lyss till följande citat! "Han började sakta klä av henne, skalade av hennes kläder som om han tog av bladen av en kronärtskocka och kysste henne mellan varje lager"
Boken är kryddad med små italienska ord och meningar och killarna brukar ta sitt morgonkaffe hos sin kompis Gennaro som har en bar och jag tror inte Jamie läste längre än så, eftersom han också har en kompis som heter Gennaro så tyckte han att det var fantastiskt!

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Bokidioten said...

haha, jag håller med dig om ditt omdöme om boken! Men jag blir så hungrig när jag läser den att jag har svårt att lägga den ifrån mig. En del saker är också rent felaktigt: att beskriva saltimbocca som en sandwich till exempel...

4:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home