lördag, augusti 26, 2006

Bondens egen marknad


Så var det äntligen dags, lite tomt var det, men förhoppningsvis kommer det mer försäljare nästa vecka.
Jag var där tidigt så jag skulle hinna hem innan fika och ridning, så nu sitter jag nyduschad och har precis satt i mig årets första discoveryäpple.

Jag har köpt lila morötter, citronhonung, rödbetor, Boels blå ( grönmögelost ), olivbröd från Röstånga, broccoli och lite till, dessutom har jag provat två nya glassorter från Buona Sicilia; Kaffe och Stracciatella och hittat en affär som jag skall uppsöka i veckan nämligen världsbutiken som ligger på Östra Förstadsgatan

"Lillehems utegrisar" var här, det var de jag berättade om tidigare, det fanns dessutom Raskarumstuppar, strutskött och nötkött.
De håller på i 8 veckor tror jag och sen en dag i december



Etiketter: