fredag, augusti 18, 2006

Äntligen fredag


Nu har jag jobbat en vecka och varit förkyld lika länge, maten har bestått av div bjudluncher och mackor.
I onsdags hade vi en "ut i det blå resa" och vi hamnade på Österlen. Kåseberga, Kivik, lunch och shopping på Ingelsta kalkon och kaffe på Sjöbo kaffestuga och Kafé Annorlunda ( där man fortfarande skall skippa kakorna till förmån för extra bullar!)
Jag handlade en liten påse i Karakås bestående av Transparent Blanche, körsbärsmarmelad och choklad, chokladen är/ var väldigt god, jag sitter nu och mumsar på mandlar i mjölkchoklad med kanel... och längtar tills man kan köpa Discovery äpplen

2 Comments:

Blogger Kinna Jonsson said...

Bor du i Skåne? Jag längtar till Kivik och äppelprovning men kan inte bara åka dit sådär i det blå. Blir lite avundsjuk.

1:20 em  
Blogger Karin said...

Jag bor i Malmö men mina föräldrar bor på andra sidan, dock inte på Österlen trots flera mäklares tappra försök att vidga området

4:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home