onsdag, augusti 09, 2006

Snacks

Jag är tack och lov inte mycket för snacks, även om jag inte kan motstå en skål framför mig.
Det finns dock en sak som gör mig salig och det är wasabiärtor som numera är lättfunna även i Sverige.
Nu har jag testat en ny sak som jag kan tänka mig köpa igen; Estrellas Nut temptations Acapulco. Det finns en Toscanavariant också men där jag handlade var den slut.
Det är jordnötter och cashewnötter och små paprikabitar som är marinerade med bla chili, köps i små 125 g påsar men räcker länge, i alla fall hos mig.
Jag har aldrig fotograferat mycket men sen jag skaffade digitalkamera tar jag på allting och jag är så imponerad av hur bra skärpa det blir. Så här ser en närbild av nötterna ut:


Som synes är det mest jordnötter och eftersom jag föredrar cashew nötter är väl det det jag saknar med produkten. De små paprikabitarna är krispiga och jättegoda

3 Comments:

Blogger Brazilian Linda said...

Mm det där verkar gott! Här så går det omkring nöt försöljare på gatan med stora skottkärror och säljer bla cashewnötter. De har ett litet glas de mäter med och så får man det i påse. Fast det är väldigt dyrt och aldrig hittar jag någon försäljare när jag vill ha för de rör ju på sig hela tiden så man vet inte vart de håller hus. :)

1:33 em  
Blogger Karin said...

Vi har nötförsäljare här i Malmö också men allt är prydligt förpackade i påsar och de är mer stationära, de säljer även torkad frukt och jag tycker att torkad banan är gott i musli så jag brukar köpa och "förstärka" min

9:44 fm  
Anonymous Anonym said...

Måste säga att nut temptations är som en skänk från ovan.

2:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home