tisdag, juni 01, 2010

Ne partez pas sans moi


Jag kommer inte ihåg vem som sjöng detta men det var på den gamla goda tiden på man i eurovisionen var tvungen att sjunga på sitt hemspråk, vilket kändes väldigt orättvist ur svensk synvinkel men var väldigt roligt då man kunde lära sig låtar utantill på diverse språk.
Jag har varit i Paris över helgen och på nerresan fick jag vara med om något nytt nämligen webkamera i fören och under planet så man kunde se start och landning och även flygresan som väl vart lite enehanda på skärmarna inne i planet.
Väl framme på hotellet hittade man inte min bokning...Borta! Det löste sig, han gjorde en ny bokning ( vilket innefattade sista rummet ena natten) och lovade mig "utsikt över Sacre Coeur" och om ni tittar noga mellan bladverket på bilden nedan till vänster i trädkronan så ser man faktiskt kyrkan. Den syns betydligt bättre när det kommer lite vindar...

Jag åker främst till Paris för att jag tycker det är en fantastisk storstad som dessutom erbjuder mig bra tygaffärer och givetvis god mat. Den här gången letade jag reda på en garnaffär som jag bara måste dela med mig en bild av inredningen som var från 1861 eller ca i alla fall

Den heter Le Comptoir och ligger på Rue Cadet

1 Comments:

Anonymous Marlene said...

Hej! Kan inte låta bli att kommentera. Det var Céline Dion som sjöng Ne partez pas sans moi.Hon tävlade för Schweiz i Europvision 1988. Så nu vet du det ;)
Trevlig blogg förresten!

2:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home