lördag, maj 08, 2010

Peta in en pinne i...

...järparna och skolmatens hatobjekt nummer 2 ( näst efter leverpudding ) har blivit accepterad och kanske tom lite trendig.

Jag äter gärna färs, kanske tom hellre än helt kött, dessa av nötkött är fyllda med persilja och svarta oliver, fetaost hade varit gott men jag hade ost i köttfärslimpan förra veckan. Till detta en sallad med pesto som dressing, efter att ha hållit på med balkongen och stått i dofterna av bla basilika var jag sugen på lite somriga smaker. Imorgon skall det bli hoummus, taboulle och tzatziki!
Jag har fallit för pelargonier och har ett helt fönster med dem i mitt kök:

Mest spännande är doftpelagonierna; denna med mintdoft

och denna med cola! ja den luktar faktiskt coca cola!

Balkongen är under uppbyggnad, årets hittils mest spännande växt här är en chokladmynta

1 Comments:

Blogger Fröken Dill said...

Persiljejärpar, vilken nostalgikick! Jag minns nog mer mammas variant från när jag var liten och den var jättegod. Fast ditt recept lät ännu mer spännande.
Härligt med kryddodling!
Tycker fröken Dill

9:09 fm  

Skicka en kommentar

<< Home