fredag, augusti 21, 2009

Albatross

Gårdagens fina väder i kombination med ledig dag fick mig att ta cykeln och en tur till bibblan. Tanken var att jag skulle köpa en macka på trädgårdscaféet men eftersom det normalt sett tar väldigt lång tid att få det man beställt där och det var kö ut på trappan så drog jag vidare och via vissa irrfärder hamnade jag på en restaurang som jag tror är ny nere i Västra hamnen där jag beställde en hamburgertallrik, vilket jag är barnsligt förtjust i fast jag vill ha hemgjord burgare och gärna ett bättre bröd än det vanliga svampiga brödet
Danskarna kan sin "oxeböf" och det gör det väldigt säkert att beställa hamburgertallrik på vilken sylta som helst och få en riktigt bra biff! Här i Sverige är det lite av en chansning, här visade det sig vara en färdig hamburgare alltså storköksprocessad konsisitens. Så jag fick en MC Donalds måltid, fast med fantastisk utsikt och starköl till...
Dessutom får man fortfarande sprätta en och annan nyckelpiga efter invasionen häromveckan.