torsdag, augusti 13, 2009

Spice tree och annan shopping i Malmö

Jag brukar skriva om Spice tree i Kristiansstad eller har gjort det vid två tillfällen i alla fall. Nu har de öppnat affär i Malmö på Baltzarsgatan snett emot oil and vinegar, på samma gata finns tidigare Peter Beijer, Lilla Kafferosteriet och Charlotte Trend. Den senare säljer en massa köksartiklar bla Matteuskeramik.
Detta innbär att jag kan köpa alla julklappar på samma gatusnutt...Nu skrämde jag nog upp mina brorsbarn...Men fortsätter man över Södergatan så hittar man både teaffär, ostaffär, Ittalabutik och lite annat smått och gott. Fortsätter man förbi Lilla Torg är hittar man dessutom en av mina favoritaffärer som säljer hantverksprodukter och en designaffär; Olsson och Gertel. Undrar varför man säger designaffärer? Samma sak med arkitektritat hus...
Går man till vänster här hamnar man såsmåningom hos Norrgavel, där jag skall handla nya möbler när jag vinner en miljonvinst!