söndag, april 26, 2009

Mobbad/ nobbad av ICA

Jag har haft en skafferirensning. Denna har varit mycket framgångsrik, så framgångsrik att jag inte kvalificerat mig för erbjudandet "mina varor" från ICA. Nu har det inte gått någon större nöd på mig. Bla har jag ätit massor av hembakat surdegsbröd, jag har uppdaterat receptet efter Camilla Plums bakprogram och tillsatt en bit jäst av en snorkråkas storlek, i hennes brödbok som är äldre än programserien använder hon uttrycket en ärtas storlek och det är det senare definitionen jag gått på...

Jag har även kommit på ett förfarande som passar mitt schema. På förmiddagen dag 1 gö jag degen, lägger den i en tupperware salladsskål, lock på och in i kylen. Dag 2 tar jag fram den och tippar upp den i en mjölad korg, låter den jäsa några timmar, innan gräddning. När jag kommer hem på natten är det frestande med en nattmacka...

1 Comments:

Blogger Viktoria Schiöler said...

Jag blir alltid så förundrad när jag får "mina varor" från ICA för det dröjer en sekund eller två innan jag fattat att erbjudandena baseras på tidigare inköp.

10:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home