torsdag, mars 19, 2009

Entré

Malmö har fått ett nytt köpcenter! Tänk dig alla de vanliga kedjorna under ett och samma tak à la Amerikansk Mall. Det som gör en amerikansk mall lite tilltalande är att för mig som svensk så är affärerna "nya" men översatt till svenska blir det inte så kul. Det är annars stort och luftigt därinne, 3 våningar med en foodcourt och biograf högst upp. Det finns ett gym och en bowlinghall någonstans också.
Burger King fanns där, någon snabbasiat mm. Det fanns en mellanöstern restaurang som dessutom inte hade någon kö när jag var där, och hade det inte varit för man sjöng kareoke mitt emot hade jag velat testa, det såg gott ut, lite Café Ceder men med avlånga tallrikar. Dessutom fanns det någonting med BBQ som jag också blev intresserad av.
Nu hoppas jag att killarna på Lunch i Malmö går dit och testar maten så jag vet om jag behöver gå dit igen.
Det här är ett fantastisk lyft för Malmö för jag tror inte vi har något ställe som har Gina Tricot och Kjell och Co under samma tak.