onsdag, mars 18, 2009

Lunchtips ( och inte ) i Malmö

Som taxichaufför träffar man en mängd trevliga människor ibland i mer eller mindre nyktert tillstånd...
Mina mest udda körningar inkluderar Elvis (i Las Vegasfrisyr och med glittrig tomterock, envisades med att få visa leg när han skulle betala.) och fisksoppa.

Härom helgen körde jag ett par trevliga killar som under färden ( jag tror vi diskuterade mat...) berättade att de bloggade och hade en blogg som heter "Lunch i Malmö" adressen är lunchimalmo.blogspot.com. Kul skriven och som sporadisk uteätare känner man igen sig.

Under en annan körning diskuterade vi bla HippHipp och vänner till mina föräldrar har ett barnbarn som heter Tiffany Persson, vilket vi haft mycket roligt åt...Nu berättade min passagerare att de hade varit på väg till Malmö med barnen i bilen och när ena barnet får se skylten med Staffanstorp på utbrister han/hon:
-Titta! Staffanstorp finns på riktigt!

1 Comments:

Blogger Martin said...

den är jättebra, visste inte ens att det fanns 100 lunchrestauranger i Malmö.

9:33 fm  

Skicka en kommentar

<< Home