tisdag, oktober 21, 2008

Lilla kafferosteriet

Lilla kafferosteriet ( lillakafferosteriet.se ) ligger i hörnet vid korsningen Baltzarsgatan och Kalendegatan och jag är säker på att varenda malmöbo vet hur trevligt det är. Jag har varit inne där någon gång men det har varit så fullt att jag gått ut igen. Anledningen till att jag var där idag var att min tandläkare finns snett emot och anledningen till att det inte finns några bilder till detta inlägg är att Karin hade glömt bort vilken tid hon skulle vara där och när hon insåg att det var för 10 minuter sen var hon glad att hon fick med sig pengar...
Kaféet är inrymt i ett hus från 1600-talet och har små salonger med udda möbler på övervåningen som man kan köpa med sig om det faller en i smaken. På nedre botten finns förutom serveringsdisken lite sittplatser i barhöjd, en liten affär och enligt informationen ett litet kafferosteri. Man rostar nämligen sitt eget kaffe och säljer dessutom ett antal sorter och diverse hjälpmedel för kaffeberedning.
Dessutom har man uteservering på gården och bord på ytterligare två sidor om huset.
Mellan 8 och 11 tror jag serverade man frukostbuffé som kostade 65 kronor vilket motsvarar priset för en macka och en kaffe och då får man äta fritt av gott bröd!!, marmelader från Olov Viktors, spickeskinka, leverpastej, korv, ost, grönsaker frukt och säkert något mer + att man får valfritt kaffe och ett glas juice. Jag tror att det kostade 75 på helgen.
Hit kommer jag att återvända!

2 Comments:

Blogger Pia said...

Hej Karin,
Jag tyckar också mycket bra om Kafferösteriet...kanske et nyt sticka-fika-ställe???
PiaT

9:16 fm  
Blogger Karin said...

Jag tänkte samma tanke!

11:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Home