torsdag, oktober 09, 2008

Hårdsmält

Jag har visat bilder på när jag rider innan men jag curlar också, tyvärr har jag ingen bild på detta.
Curling brukar kallas schack på is och har väl det senaste åren fått ge namn åt föräldrar och djurägare som kanske tillrättalägger lite för mycket för sina telningar. Jag är inte riktigt överens med begreppet då vi faktiskt har strategier för hur och när vi sopar.
Curling är socialt och roligt, man kan curla med arbetskompisarna, med familjen, och man kan tävla i OS.
Vill du prova på att curla så är du välkommen till Kockums Fritid nere i Västra Hamnen på söndag mellan 16.30 och 19.30.
Du får träffa trevliga människor och ha lite kul. Efter en kort introduktion kan man börja spela, tycker man det är kul kan man sen gå med i klubben och träna med oss torsdagar och söndagar.
Alla är välkomna, ta med skor med gummisula och gärna en hjälm.

Välkommen!