måndag, oktober 06, 2008

Höstmat


Hösten är här och det är dags att ugnssteka rotsaker igen, startade med palsternacka och morot och har nu fin kålrot på balkongen från förra veckans Mossagårdslåda. Det är ganska kaotiskt här hemma. Vi byter tak på husen så det är byggnadsställningar överallt, parkeringen går inte att använda och på onsdag och torsdag skall jag få elledningarna i lägenheten utbytta och lite extra kontakter insatta, dessutom låg det en liten lapp i min brevlåda när jag kom hem på förmiddagen om att det hade varit inbrott i mitt vindsförråd....Ingenting har troligen stulits, det är lite svårt att hitta något av värde i ett förråd fullt av bråte, men det är irriterande.
Jag är dock glad för att bilen klarade sig genom verkstaden relativt lindrigt och tom. bilmekanikern kallar den för " Lilla pärlan"
Imorgon skall jag visa bild på äppeltavlan som jag var och tittade på i helgen, ett par som stod bredvid mig konstaterade att tavlan var större än deras lägenhet...