torsdag, oktober 09, 2008

Inte Godkänt och MVG


Det var många saker som inte var godkända när ledningarna drogs om igår, men nu skall det mesta vara klart och jag kan börja titta på en bänkdiskmaskin som jag nu kan få ström till, vilket underlättar. Själva arbetet gick smidigt och snabbt och de lyckades till slut få ut mitt kylskåp från väggen...Jag har varit lite orolig för fula ledningar men allt är mycket prydligt och hela arbetet sköttes mycket professionellt.
Jag var hemma under tiden men gick sedan ut och åt lunch och stickade med mina danska stickväninnor. Vi var på det caféet som ligger i hörnet av Kungsgatan och Kaptensgatan, kan heta Café Kungsan men jag är osäker på namnet. Den här bilden är definitivt inte godkänd:

men det som finns på den är MVG! Det är en Cesarsallad med kyckling, som kunde fås utan kyckling, vilket ju egentligen en cesarsallad skall vara eller med räkor. Det som är så speciellt med cesarsalladen är ju dressingen och denna var spetsat med wasabi. Vid beställningen blandades romansalladsbladen med dressingen i en stor skål och serverades med parmesanost och krutonger. Hade jag varit katt hade jag spunnit när jag ätit...