torsdag, oktober 16, 2008

Tall, grande eller skinny?

Jakten på en god kopp kaffe är en del av vardagen som taxichaufför. Min gräns för vad en anständig kopp kaffe innebär har sänkts betydligt. På Kastrup finns höjdpunkten; Starbucks! Nackdelen är att för en liten latte eller cappuccino får man betala 35 danska kronor så det händer inte varje gång. Jag vägrar använda mig av deras storlekssystem och det är ingen svårighet för personalen att förstå vad jag menar. Jag gillar dessutom att jag alltid kan få den gjord på lättmjölk vilket är standard på Starbucks, jag tror man kan få mini och soja också

Det är dessutom imponerande med vilken hastighet man får sitt kaffe, antingen har de något fuffens för sig bakom maskinen eller också så är det en enorm kapacitet på den. Jag har inte testat deras kak eller mackutbud för det lockar mig inte speciellt mycket, inte heller deras muggar lockar mig, i alla fall inte prismässigt!!!
Man har flera ställen på Kastrup, just detta finns i ankomsthallen:

Titta noga vilken blick jag får av killen bakom disken, han kommer 3 sekunder senare att gå fram till mig och säga att jag inte får fotografera.
Om man inte vill köpa kaffe här finns det en kiosk ute vid taxirännan där man kan få mackor, kaffe och vid lunchtid fläskstek.
Kaffet skall enligt en kollega "inte vara någon höjdare men med stark ost på mackan spelar det ingen roll"

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag kan inte annat än att hålla med om att Starbucks på Kastrup är en höjdare. Har testat den både på "utsidan" och "insidan". Men visst är priserna något i saftigaste laget :(

7:59 fm  

Skicka en kommentar

<< Home