lördag, augusti 09, 2008

Pickla pils

Sommarkortets giltighetstid börjar gå mot sitt slut och att ha 29 resor kvar känns lite som ett misslyckande. Nu måste spurten sättas in! Den här ölen kan jag rekommendera! Om jag kommer ihåg vad stället hette där jag drack den hade jag rekommenderat det också! Jag har varit i Ängelholm idag och det här var på järnvägsstationen.
Tidigare hade jag varit på ett Café som hette Mormor Olgas. Förutsättningarna för detta caféet känns bra men de skulle behöva en varsam hand att leda dem lite både med inredning och utbud. Att något är hembakat för hand behöver inte betyda att det är bra. Det är en kunskap att hitta och köpa in bra saker också. Jag tog en fröbulle med skinka som var hembakt, den borde varit köpt! Däremot var äppelkakan god men vaniljsås är faktiskt inte så svårt att göra själv.
Järnvägsmuséet var riktigt trevligt, hade dessutom lite extra kul för barnen. Man sålde t-shirts med ett citat av Kafka som lät ungefär så här. Se upp för ljuset i tunneln, det kan vara tåget. Tröjan fanns i vitt och svart till det mycket sympatiska priset av 95 kronor.

Etiketter: , , ,