tisdag, juni 17, 2008

Malmö glassfabrik

Eftersom jag skall åka bort på torsdag var jag på stan och skulle fixa en miljon små saker som att växla pengar, gå på bibblan, hämta mina nya solglasögon ( till vänster på bilden ) Glass vore inte så dumt tyckte jag och styrde stegen mot Malmö Glassfabrik på Holmgatan( fd Lejonet och Björnen). Rocky road och limoncello. Men glassen var inte god. Jag äter inte glass så ofta, nu åt jag Dolce siciliaglass igår och det kanske gjorde sitt till.
När jag började med Rocky road tyckte jag dessutom att konsistensen var konstig, lite seg och tänkte att det är väl marshmallowsarna. men när jag började på citronglassen var den också seg. Det är möjligt att det är limoncello i glassen men kallar man den för det tycker jag att det förpliktigar mer med citronsyrlighet och smak.
När jag senare var och handlade på citygross hade de förpackningar men glass från Malmö glassfabrik och de innehåller en hel del konsistensgivare o dyl och då kommer jag ihåg att jag läste något om Lejonet och Björnen i den här boken om maten i affären om att de från början arbetade hantverksmässigt men inte gör det längre. Eftersom jag precis lämnat tillbaka boken kan jag inte kolla.
Det ser väldigt trevligt ut när folk sitter på bänkarna utanför affären men i fortsättningen går jag nog förbi...

Etiketter: