fredag, maj 02, 2008

RizRaz

Jag har tillbringat dagen i Köpenhamn, en av fördelarna med att bo i Malmö är att det är väldigt lätt att ta sig dit. Det var många som tänkt så idag, väldigt många av dessa hade barnvagnar, alla kom inte med tåget, speciellt inte om man ville stiga på i Svågertorp ( läxa 1 ) Jag bestämde mig för att äta lunch på RizRaz som serverar vad de kallar för medelhavsbufféer på två ställen, jag har varit flera gånger på Kompagniestraede som är en parallellgata till Ströget. Den här gången var jag på Stora Kanikkestraede som jag har för mig är en tvärgata till Fiolstraede som går från Dorchs passage och Norreports station och på vilken det ligger 2 garnaffärer RizRaz bufféer är riktigt goda och det är väldigt fräscht speciellt i början av lunchtiden. ( Det brukar faktiskt vara fräscht senare också ) Det finns några varmrätter också bla en pizzabit som är väldigt god. Vad som däremot var katastrofalt var serveringen. Halvvägs in på min andra tallrik fick jag min öl och då hade han tagit upp beställningen 2 gånger. Vi skall inte tala om eländet innan jag fick betala.
Här är första tallriken, bara lite nallad. Allt är vegetariskt men man kan kombinera bufféen med kötträtter om man inte klarar sig annars. Skulle dessutom uppskattat citron i tabboullen...
Jag såg på deras hemsida att de söker servitörer. Snälla alla som är intresserade SÖK! Man skall vara söt och le enligt kraven...kanske förklarar servicen. Det måste ju erkännas med risk att bli kallad klimakteriekärring att pojken som serverade var söt...men log, det gjorde han inte...
Man kan sitta ute om man vill, på gatan eller vad jag förstod från hemsidan på innergården. Osäker på om det är sol eller skugga idag var det bara regn!
Läxa 2 som egentligen är ett litet tips är att när man skall hem från Köpenhamn skall man gå till Nörreports station och gå på tåget där, då har man nämligen en sittplats när huggsexan börjar på huvudbangården...
Sist måste jag ställa en fråga; Är det bara jag som tycker att man skall ta en ny tallrik varje gång man fyller på från en buffé?

Etiketter: , ,