fredag, maj 09, 2008

Jordgubbsmojito

Debasers intåg på Folkets park har verkligen blivit ett lyft för parken åtminstånde i mina ögon. Efter att ha vattenjympat på Friskis och svettis som ligger alldeles bredvid hamnade jag på deras uteservering igår. Det var fler än jag som hamnat där...
För övrigt har jag hört att det är viktigt att dricka i samband med träning.
Jag började med en Hallonmojito

Hallonmojito 1 drink
1 lime i 4 klyftor
lite frysta tinade hallon, 3 msk kanske
några myntablad, som jag i ärlighetens namn tror att du kan utesluta
mosa dem i glasen med något trubbigt tex en finsk pirogkavel
i med massor av krossad is
4 cl ljus rom ( för 98 kronor )
lite sockerlag
lite soda
rör om och servera med sugrör

När jag idag skulle uppleva saken hemma för att fira helg hade de inga hallon när jag handlade så jag köpte färska jordgubbar och tillsatte lite jordgubbssaft eftersom det var importerade jordgubbar och inte smakade överdrivet mycket. I övrigt gjorde jag som bartendern och det blev inte helt fel heller...speciellt inte i kombination med en solig balkong

Etiketter: , ,