söndag, maj 18, 2008

Balkongliv

Min balkong visade sig vara ett sorgligt kapitel efter vintern. Allt var dött, jag hörde på Meny att Karin Franssons timjan hade frusit och dött så jag känner mig i gott sällskap Efter att ha tömt krukorna på jord och tagit en tur till vanliga affären blev det så här fint. Thai basilika längst fram till vänster har en aniston som är trevlig att lukta på. Timjan och salvia i avlånga krukan, två halvtaskiga rosmarinplantor för 5 kronor styck trängs längst till höger
I största krukan har jag mynta som jag plockat på kolonilotten och petat ner, bilden är nog två veckor gammal och den har tagit sig rejält. Mynta är ett måste för sommarens mojitos!
Den första rosmarinplantan fick sällskapa med två pelargonior i blomlådan. Nu skall jag bara komma på något sätt att få golvet fint på balkongen. Har funderat på att lägga någon form av klinker.

Etiketter: , ,