söndag, maj 04, 2008

Morotsmani

Det borde vara klart för alla som läser den här bloggen att en av mina ståndpunkter i livet är att du kan aldrig äta för lite morot. I dagens somriga lunchtallrik revs det ner en också. För ett tag sen rev jag ner en i tabboulin och det blev riktigt bra!
Tallriken består av vad jag kallar för "Israelisk couscous" men som producenten (Frebaco) kallar "Moghrabiah" ( jag var tvungen att gå och hämta paketet för att komma ihåg det! ) kokas 20 minuter och spolas om man skall äta dem kalla
Kokte den i stark buljong och sen har den fått sällskap av salladslök, persilja, olja, vinäger ( en sort med fikon,köpt i en liten flaska som man fick tappa upp själv på ICA), salt och peppar och sen lite blandad grönsallad, tomater, fetaost och solrosskott. För övrigt kan jag tänka mig morötter även i det här skicket:

Om du liksom jag gillar Höganäs Collection i Citrus är det dags att köpa på sig, utgår i höst!

Etiketter: ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Din morotsmani går ju helt klart att jämföra med min champinjon-mani! Finns det inget höganäs porslin med denna kulinaritet också?

9:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home