fredag, februari 15, 2008

Hoki med örttäcke

Fanns i förra Buffé ( det kom en ny i veckan ) Jag brukar göra en liknande variant som jag kallar italiensk fisk och som finns i receptregistret.
Här tog man Hoki, fast jag tog pangasiusfilé för det fanns i frysen sen tog man:

0,5 pkt fryst basilika
1 dl riven parmesan
3 msk ströbröd
lite olivolja
svartpeppar

Blanda samman basilika, ströbröd och parmesanost, häll på lite olivolja och blanda samman med en gaffel, några tag med pepparkvarnen.
Salta filéerna ( som jag vek dubbla) och fördela strötäcket. In i ugnen 200 grader ca 20 minuter.
Väldigt gott!
Idag testade jag samma strötäcke på tomater och i en värld där det faktiskt smakar något om tomaterna blir detta en höjdare, tänk augusti ungefär...
När kameran bestämt sig för att ladda batteriet kommer det ett kort!

Etiketter: ,