torsdag, februari 14, 2008

Malmö i ett nytt perspektiv

Jag har äntligen tagit tag i ämnet "nya glasögon" mycket tack vare att de öppnat billighetsvaruhus i facket i stan. Efter att ha klippt mig gick jag förra veckan in och skulle beställa tid, vilket jag fick direkt och idag var jag och hämtade dem. Billig fylla skulle man kunna säga. Beror tydligen på brytningsfel. Jag har gått en tur på stan där jag upplevt mig som ca 1, 2 m hög, att kliva nerför en trottoarkant känns som att hoppa bungyjump ( något jag i och för sig aldrig gjort ) bilarnas hjul är ovala och skyltdockor och hyllor i affärerna lutar betänkligt. Det har dock redan blivit bättre, jag har druckigt ett glas vin, det kanske handlar om balans??....
Så med ny frisyr ( stylad med plattång)och nya glasögon ser jag ut som en blandning av Lotta Mossberg, fråga doktorn och prettolärarinnan i förra årets schlagerfestival.

Etiketter: