söndag, februari 03, 2008

Veckomeny vecka 6

Dags för lite krafttag med matplaneringen igen. Kylskåpet är behagligt tomt/fullt. Frysen likaså, vilket är bra för den behöver frostas av efter att jag inte stängde dörren ordentligt i veckan. Dessutom är jag sugen på att testa lite nytt. Tanken är att det skall räcka till rester dagen efter till lunch, det har blivit lite väl mycket mackor på sista tiden.

Måndag: Kalops, potatis och inlagda rödbetor
Tisdag: Stickkafé, sallad med lax eller något kallskuret, vin, kaffe...
Onsdag: Gravad lax, dillstuvade rotfrukter från senaste Buffé
Torsdag: Pizza
Fredag: Nötfärsbiffar med rotfruktspytt och ostkräm, urklipp från ICA kuriren
Lördag: Indiskt kycklingris med mangoyoghurt, från gammal Buffé
Söndag: Stekt lax med klyftpotatis och stuvad bladspenat

Allt detta skall räknas i points, jag försökte bli GI drottning men pallade bara 2 dagar, knappt. Tanken på allt jag inte skulle kunna äta och dessa enorma proteinmängder fick mig på fall!

Etiketter: