lördag, oktober 27, 2007

Cyberkocken oktober

Det blir utan bild den här gången. Ni får använda fantasin, det är inte så märkvärdigt men väldigt gott blev det!

Fylld spättafilé med potatismos 1 portion

1 msk gul lök, finhackad
2 champinjoner, finhackade
3 svarta russinoliver, urkärnade och strimlade
1 torkad tomat i olja, avrunnen, strimlad
1 tsk olja
1 msk färskost chevré örter eller annan sort
lite salt och peppar
lite färsk eller fryst basilika

2 spättafiléer ca 170 g
vetemjöl
smör till stekning

Fräs löken och svampen i oljan. Låt kallna.
Blanda samman med de andra ingredienserna till fyllningen.
Skär bort den vita undersidan på spättafiléen, salta och fördela fyllningen mellan de två filéerna. vik dem dubbla som små paket. panera i vetemjöl men salt och stek dem sedan i smöret.
Servera med potatismos ( inga märkvärdigheter här ) och broccoli ( om du får lika fantastisk som jag får med min Mossagårdslåda, annars funkar sparris, sockerärtor etc

Etiketter: , ,

3 Comments:

Blogger annamaria said...

Låter gott! Låter som något även för mina små! Lycka till i tävlingen!

10:12 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har tagit emot ditt fina bidrag.

Det är inget krav att ha bild med, det är roligt att göra egna i huvudet.

9:29 fm  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Gott även här. Oj, vilka bra recept den här omgången. Jag vill rösta på er alla!

9:16 fm  

Skicka en kommentar

<< Home