måndag, oktober 15, 2007

Schnitzel, scholle und schervice

Första kvällen gick vi ner på ett slags mellanting mellan strandrestaurang och stadshotell. Totalt okunnig och mycket fördomsfull kan jag tänka mig att det ser ut så här på engelska badorter. Jag grundar detta på att ha läst ett otal romaner som utspelar sig på sådana ställen. Vår kypare hade missat såväl charmkursen som engelskkursen, den sista får man väl hoppas att kyparna på de engelska badorterna klarat. Det beställdes schnitzel:
musslorna fanns det bara en portion av så jag lät Annika ta dem...
...och tog istället Zigenarsnitzel vilket innebär att paprika-tomatröran har lite chili i sig. Köttet var otroligt gott!
Stekt fisk, lite osäker på sorten...
...och en vegetarisk gratäng med broccoli och blomkål och en massa grääääädde
en annan vegetarisk rätt där man knappt såg champinjonerna för all grääääädde
Mest faschinerad var jag över de små orkideerna som var dekoration på de olika tallrikarna. Jag misstänker att de inte var ekologiskt odlade...

Etiketter:

1 Comments:

Blogger annamaria said...

Ja inte behövde ni gå hungriga därifrån eller? Ser gott ut!

2:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home