måndag, oktober 22, 2007

Veckomeny

Sen jag började göra veckomeny på bloggen har jag insett att jag äter ute oftare än vad jag trodde. Det är bara en slutsats. Så här ser planeringen för veckan ut:

Måndag lunch: köttbullar, sallad, grönsaker och morot och päron. Åt mera köttbullar med eleverna sedan, i pitabröd med tzatziki.
Måndag kväll: Pasta med bläckfisk. Fräst med alldeles för mycket chili!
Tisdag lunch: Pasta med den sista, tror jag tonfisksåsen
Tisdag kväll: Skall på en föreläsning om KRAV på bibblan, funderar på att köpa sushi på hemvägen
Onsdag lunch Sallad med rökt lax
Onsdag kväll: Cranks löktårta i 2007 tappning ( vi pratar danska Cranks)
Torsdag lunch. Kaffe och macka när särskolan har kafé, finns inga mackor kvar när jag kommer får det väl bli en kaka av nån sort...
Torsdag kväll. Äta ute med jobbarkompisar
Fredag lunch: Löktårta
Fredag kväll: After work på Mosaik vilket troligen innebär att jag sätter i mig lite tapas
Lördag lunch: Fika på stan, ingen ridning idag!
Lördag kväll: Tänkte göra en kycklinggryta på kycklinglår, berberisbär och saffran och äta ris till det
Söndag lunch: sticksöndag, lunch ute, troligen på Intermezzo.
Söndag kväll: Pannbiffar ( hämtar ekologisk nötfärs på torsdagen ) med kantarellsås, kantarellerna gåva från mannen som vi skall träffa på torsdagen.

Nästa vecka skall mina brorsbarn komma och hälsa på och jag funderar på vad vi skall laga; pizza, köttfärssås, köttbullar, fiskburgare, fiskgratin, paella... Med all säkerhet blir det chokladbollar och scones!

Etiketter: