onsdag, juli 04, 2007

Slottsträdgårdens café

I slottsträdgården ligger en av mina favoritplatser i Malmö nämligen trädgården, den ligger vid möllan och bakom muséet. Den startades en gång i tiden som Malmös svar på Rosendals trädgårdar och första gången jag var där blev jag besviken. Men eftersom storleken inte har betydelse uppskattar jag slottsträdgården idag för vad den är, och det är en plats jag ofta besöker.
Caféet använder sig av ekologiska produkter, jag vet inte i hur stor utsträckning, kakorna och mackorna såg goda ut, min väninna lyckades motstå morotstårtan...Jag drack bara kaffe ( vi kom direkt från Salt och brygga ) och vi satt ute i trädgården och drack det. Det är så där lagom mycket bord så man känner aldrig att man sitter i knät på nån vid grannbordet. Är det regn kan man sitta i växthuset bland tomatplantorna.

Etiketter: , , ,