lördag, juli 28, 2007

Oops!

Det händer saker ibland, igår skulle jag luncha på SMAK, dvs konsthallen och såg fram emot deras salladsbord.... när vi kom dit hade salladsbordet blivit ett litet bord med bröd och salladsblad i en skål. Dagens kostade 105 kronor och det kändes inte så lockande längre så vi gick vidare till Di Penco som ligger på Roskildevägen inte långt från Systrar och bröder. Där får man en tallrik pasta vatten och gott bröd, man får det dessutom väldigt snabbt och det är gott. man har även efterrätter men vi gick vidare till Systrar och bröder och drack kaffe och åt en choklad bakelse med chokladfrommmage i, min väninna tog en brownie och vi satt ute och njöt.
Idag var jag på Abdos och skulle köpa grönsaker och frukt och eftersom jag pga mina mossagårdslådor inte varit här på väldigt länge har jag missat ombyggnaden som blivit väldigt bra.
Man kan hitta de mest fantastiska saker på dessa ställen, jag hittade godis som jag skall ge till min morbror som samlar på saker med sotare på ( Vi är sotarsläkt! ) Jag har för några år sen fått hans fingerborg i form av ett sotarhuvud så nu skall han få nåt igen

Etiketter: ,