torsdag, juli 26, 2007

Konsert i kön

Jag har tidigare skrivit om Form och nämnde då att man ordnar konserter på Hedmanska gården och att det fanns en restaurang där. Jag var där på konsert igår kväll. En acapella grupp som heter Vocalsix bestod av 6 karlar som sjöng, dansade...och spexade. På grund av att denna restaurang som heter Hökeriet inte fixar av att dimensionera personalen och kanske menyn efter omständigheterna missade jag början då jag stod i kön som rörde sig väldigt L-Å-N-G-S-A-A-A-A-M-T. Utbudet de hade var lite toasts typ EH ( men där går det fortare att få dem ), tapastallrikar, dammsugare, inte speciellt tilltalande smulpajer, kollapsade bitar av smörgåstårta mm mm. Kommer nog inte att gå dit igen och skall jag på fler konserter ( vilket jag skall; Kletzmer under Malmöfestivalen ) skall jag ha dricka med mig!
Jag kunde genom fönstret skymta Tom Jones imitationer men fick sen bla en version av Dancing queen i 1500 tals tappning med dans... Flirtige Knut och Bee Gees med Travoltadans!

Etiketter: