tisdag, juli 17, 2007

Broccolisallad a la mr Lattes mamma

Jag älskar broccoli och kan inte få nog av sätt att äta den på. Detta är riktigt gott med russin och solrosfrön i! Nästa gång skall jag ta lite mindre äppelcidervinäger i. Jag använde lättmajonäs på plasttub och man får nog justera vinägermängden beroende på majonässort.

7 dl broccolibuketter
drygt 1 dl vita russin, jag använde gröna
drygt 1 dl rostade solrosfrön
5 skivor bacon, stekta och grovt hackade
2 msk hackad gul lök
1 dl majonäs
1,5 msk äppelcidervinäger
1 tsk strösocker

Koka broccolin mycker lätt i saltat vatten, enligt receptet skall den ångkokas men jag letar fortfarande på loppisarna efter den här lilla UFO saken. Kyl broccolin så den inte efterkokar.
Blanda samman majonäs, vinäger och socker. Blanda ner resten.

Etiketter: ,

1 Comments:

Blogger Lallamen said...

Roligt att läsa ditt recept. Vi brukar göra en väldigt snarlik fast med rå broccoli, röd lök istället för gul och inget bacon. Måste testa detta nästa gång helt klart.

1:14 fm  

Skicka en kommentar

<< Home