måndag, januari 29, 2007

Katastrof i köket

Jag var så sugen på att laga "riktig" mat i lördags och hade köpt fläskhare som jag bankade ut, lade på serranoskinka, lite soltorkad tomat och fetaost. Detta borde inte kunna gå fel och det gjorde det inte heller, men så tänkte jag att de skulle puttra i lite gräddig sås och hällde i 1 fp matlagningsgrädde i pannan, eftersom jag hade inspiration från en kycklinggryta i bakhuvudet som var från en VV kokbok så hällde jag i VV:s matlagningsgrädde och skulle låta det puttra i 15 minuter. Det såg sedan ut som något odefinierbart som hade skurit sig i pannan och förpassades ner i vasken. Rulladerna blev goda men det blev inte som jag tänkt mig.

Idag har jag varit och lånat Jan Hedhs bok om marmelad så nu skall jag sätta på en mugg te och krypa upp i soffan.