måndag, februari 26, 2007

Februari månads cyberkock

Folket har lagt sin röst och vinnare där är Åsa. Grattis!
I vanlig ordning är jag och folket inte överens... Jag har testat små saker och lagat hela rätter och insett att musslor och kronärtskockor är en god kombination, men mitt val blir ändå Annette i sitt franska kök för den ljumma salladen med bläckfisk och grapefrukt. Jordärtskockorna kommer till sin rätt, konsistensen av bläckfisken mot jordärtskockorna är bra och de små höjdpunkterna när man får en bit grape i munnen superbt
Grattis till vinnarna!

Nu skall jag baka ut mina semmelbullar som jag ska ha till jobbet imorgon, vi (i mitt arbetslag alltså) praktiserar en slags DIY semla, var sak för sig, bygg din egen!

5 Comments:

Blogger Kinna Jonsson said...

Fantastiskt att Åsa vann. Jag lade min röst på Anettes bidrag och tycker du hittade en bra vinnare. Grattis till båda två!

10:33 em  
Blogger Ilva said...

Ja verkligen roligt. Jag trodde att Magnus skulle vinna denna gången men som bläckfisksälskare kan jag ju inte annat än bli glad över Annettes vinst! Och Åsas med för den delen, nu kanske hon tar o sätter igång med en egen matblogg! Tack Karin för jobbet du lagt ned!

6:57 fm  
Blogger Åsa said...

Men vad roligt! Inte hade jag tänkt mig det här när jag stod och klämde på jordärtskockorna förra lördagen. Tack alla som röstat på min mat :) Grattis till dig också Anette! Vilken supersallad! (jag bytte bara ut bläckfisken mot tofu)

Som tack för uppmärksamheten och all uppmuntran om egen blogg skall jag i alla fall ge det ett försök. Får väl önska mig en schysst kamera i födelsedagspresent också. Någon som har tips om en bra (helst inte för dyr) variant?

10:47 fm  
Anonymous Anonym said...

Vad kul! Tack!

Och vilket jobb du lagt ner med provlagning och allt.

Vad bra att jag inte är den enda som tycker att Åsa ska starta matblogg...

6:11 em  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Grattis till både Åsa och Annette! Det var många bra tävlingsbidrag, så det måste varit svårt att välja.

3:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home