fredag, januari 12, 2007

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Brazilian Linda och här kommer mina svar

1. Hur länge har du bloggat?
Sedan maj 2006
2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?
Jag hade hört talas om bloggar i samband med historien kring Lars Danielsson och hans eventuella förhållanden med någon annan på UD. Sen kan jag i efterhand inse att jag varit inne på en mängd bloggar men tänkt på dem som "hemsidor" ( Kommer alla som googlar på Lars Danielsson att komma till mig nu ???)
3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Jag insåg vad bloggar var när jag skulle kolla ett elevarbete och sökte på chilipeppar och hamnade hos Viktoria på Kardemumma så det var den första förälskelse
4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du så här i efterhand läser dem?
Helt OK
5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?
Alltför många skulle jag vilja säga, jag bloggar om textil också så det blir en hel del, skall uppdatera min egen länklista så den stämmer
6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Alla är ämnesbloggar
7. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Fast Food Lovers
8. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Svårt, det är så många.
9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Alla vet inte om det men min mamma läser och jag tror nog att hon tycker det är kul att veta vad jag sysslar med...
10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det hoppas jag, jag tycker det är lättare att skriva nu, när jag började kände jag ibland att jag kunde låta lite raljerande, tror att jag redigerat bort det. Nu är det lättare att skriva vilket jag tycker är kul.
11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag tycker jag hittat en gräns även om den tänjts när jag drog igång Mångkulturella mat bloggen för står det vilken skola jag jobbar på innan var jag helt anonym, jag lägger inte ut bilder på mig själv och funderade innan jag lade ut bilderna på mina brorsbarn
12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Saker som kan göra andra illa och partipolitik
13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jag gillar den gemenskap som finns mellan bloggare. Bekräftelse, jag vet inte...
14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Till viss del
15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Ja, jag har träffat Viktoria och Kinna
16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Kan jag inte tänka mig
17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Nej
18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej
19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Tillbringar alltför mycket tid vid datorn
20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Jag tror fortfarande att jag bloggar och att jag bloggar om ungefär samma saker men mina fixeringar kommer att ändras. Jag skall försöka skriva mer om Skåne har jag tänkt.
21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
De kommer att påverka, dels ger det den lilla människan en chans att uttrycka sina åsikter, dels är det många i maktposition som bloggar.
22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Att jag utmanar mig själv att testa nya saker och komma ihåg gamla synder
23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Kunskap om olika saker och att det finns andra som är lika matintresserade som jag
24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten?
Alla som läst detta skall känna sig utmanade

1 Comments:

Blogger Viktoria said...

Det känns fint att vara din första förälskelse.

10:23 fm  

Skicka en kommentar

<< Home