söndag, januari 07, 2007

Matpaket från Guatemala

Jag har fått en present från en kompis som varit i Guatemala, bla det fina tyget som allt är fotograferat på. De små påsarna på första bilden skulle inte vara chili utan användes för att färga maten. Jag fick veta vad de hette men har givetvis glömt det. Flaskan, nån slags chilisås Choklad, skall vara kakao blandat med socker, mycket socker och paketet samma sak men smaksatt med kanel. Jag har smakat, det är mycket sött, detta är choklad som skall användas för att göra varm choklad.
Sen var det lite chilifrukter, jag har inte hunnit kolla vilka sorter det är, är det någon läsare som känner sig manad är jag tacksam

Etiketter: ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kolla med Lisa, hon vet säkert. En av de stora brunröda tror jag är rökt chili som passar bra med fruktsalsa.

3:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home