onsdag, januari 03, 2007

Toast

Detta är ingen Dagobertare utan en av mina små egenheter. Jag tror att mitt toastjärn är min mest använda köksmaskin ( bortsett från vattenkokaren ) och jag brukar periodvis fylla frysen med färdigbredda toaster. Jag köper Rasker, brer på fransk senap, skiva rökt skinka, smakrik ost, på med nästa brödskiva, sen stoppar jag in dem i frysen och mikrar dem lite medans järnet blir varmt när jag skall äta en. När jag gjorde i ordning en limpa idag så använde jag denna senap:
som jag fått från Fontana. Jag har fått 2 andra burkar också men jag har inte kommit längre för den här är väldigt god. Smaksatta senaper är något som jag brukar köpa med mig som souvenirer när jag är ute och reser. Jag fick en flaska grekisk balsamvinäger också. Efter att ha smakat både den och min gamla åkte min gamla upp i skåpet. Däremot förstår jag inte varför den måste heta balsamvinäger, jag kan köpa att man gör ungefär samma sak i Grekland, men då har man säkert ett grekiskt ord för det.

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad roligt att du tyckte om dem. :)

10:41 fm  

Skicka en kommentar

<< Home