fredag, december 29, 2006

Tyskt bröd

Någon gång i höstas läste jag i Kristianstadbladet att man kunde köpa tyskt bröd i Skåne, en tysk bagare körde upp sin bil och sålde både matbröd och kaffebröd och idag när jag skulle gå och köpa ett bröd på Nancibageriet stod han parkerad på Möllevångstorget. Det mesta av brödet var surdegsbröd och jag köpte en stor limpa, sen testade jag pretzels och snäckan med vallmofröfyllning, allting var väldigt gott och han skulle nog stå där varje fredag sade han, det hade varit lite si och så med folk så han hade stått någon annanstans ett tag. Bilen är gul, samma gula färg som på påsarna.

Etiketter:

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Alltså är det inte han som har butik på centralen i malmö?
Det ser ut så på påsen.

4:03 em  
Blogger Karin said...

Det tror jag inte, vad jag vet så säljd brödet direkt från bilar. Skall kolla nästa gång jag är på stationen

10:05 em  
Anonymous Anonym said...

Bagaren har en hemsida http://www.mudrick.se

11:09 fm  
Anonymous Alexander said...

gott kan man tycka, men på tal om surdeg, är det inte surt för miljön? bagaren gör alltså hela vägen från tyskland hit för att sälja kaffebröd till miljömedvetna svenskar!? dubbel moral tycker jag! vad tycker ni?

8:31 fm  
Blogger Karin said...

Surt för miljön, jag vet inte, hela vägen från Tyskland är inte så långt när man bor i Malmö. Titta på kartan så är det närmre än till Jönköping...

1:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home