tisdag, september 27, 2011

Chez Camilla

Fuglebjerregård ligger utanför Helsinge som ligger lite norr om Helsingör och drivs av Camilla Plum och hennes man Per Kölster som givetvis inte har två prickar över o i sitt namn. Camilla behöver väl ingen närmare presentation och hennes man är en fantastisk ölbryggare och det finns bla ett mikrobryggeri på gården.
Gården är öppen varje lördag och två gånger om året är det "storhelg" då är andra producenter inbjudna och man serverar mat och fika i massor.



Mycket spännande att titta på...jag blev intresserad av att börja göra egen ost; hjemmeriet.dk tror jag är en sajt man kan gå in på för att få lite recept. Dessutom hade jag med mig en enorm dahliabukett hem och lite öl, mjöl, bröd och kryddor. Mycket trevlig dag tyckte jag och säker också de 8999 andra som besökte dem under denna helg.