fredag, april 01, 2011

Saxhyttegubbens blåbär

Jag dricker för närvarande inte alkohol, man får dricka i måttliga mängder även under i alla fall min typ av cellgifter men jag har valt att inte göra det. För det mesta funkar kolsyrat vatten men ibland blir man sugen på något annat.
Saxhyttegubbens blåbär finns på systemet för 62 kronor och då talar vi om en 33 cl flaska...mycket pengar om man skall tänka på procenten men väldigt gott, det smakar mycket och är drygt, har lite strävhet som ett rödvin har och om man tycker att det är för mycket så finns ju alltid alternativet att plocka 2300 bär och pressa dem...

Jag hittade lite andra trevligheter också bla Gastronomigruppens äppelmust med olika sorters äpplen, har inte testat den ännu men i somras fick jag möjlighet att provsmaka en mängd äppelmuster från olika sorters äpplen och jag som normalt inte väljer att äta Transparente Blanche föll för just den musten. Har man äppelträd känns en juice centrifug som ett bra köp och äpplen är lite lättare att plocka än blåbär...
Jag gillar också Stowford press low alcohol cider, men har lite funderingar varför man i UK rekommenderar att vuxna kvinnor inte skall dricka mer än 2-3 om dagen??

1 Comments:

Blogger Kinna Jonsson said...

hej vännen! Uppskattar verkligen dina besök på bloggen och att du skriver.
Tråkigt att höra att du är sjuk. stor kram Kinna

4:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home