lördag, september 03, 2011

Sommarmat


Detta är Nigellas vattenmelonsallad från sommarkokboken och är nog det som jag ätit oftast sista tiden varvat med Caprese och rökt lax med äggröra.
Jag är klar med alla behandlingar och arbetar nu halvtid, detta innebär att jag inte behöver matlåda men jag tänker ändå matlådetankar och har laddat lite köttgryta i frysen och så håller jag på att prova ut min perfekta moussaka, utmärkt att värma den också!
Inför jobbstarten har jag investerat i lite nya matlådor till det hisnande priset av 10 kronor styck...
jag äter fortfarande jordgubbar, under den tidiga säsongen var jag i ett smaklöst tillstånd efter cellgifter så jag tar igen allt nu, har även köpt hem matjessill!
Det är en underbar septemberdag ute idag och jag syr lite och planerar inför min semester då jag skall åka till Seattle. Skall bo hos en kompis så jag ser fram emot att kunna laga mat där och så dricka massor av iste och en och annan kaka kan nog slinka ner. Seattle är känt för sina kaféer och mikro bryggerier så jag behöver nog inte gå varken törstig eller hungrig. Dessutom skall naturen vara fantastisk där och är säkert ännu mer fantastisk i höstskrud...
Tipsa mig gärna om textil och matrelaterade saker i nordvästra hörnet!