söndag, juli 17, 2011

Marinad till lamm


Härlig gegga!
Pappa och jag skulle grilla lamm och kom på att ingen av oss visste receptet på marinaden som mamma brukade göra, jag visste att den ursprungligen kom från Lantliv, dessutom visste jag att min brorson Johan vid ett tillfälle ringde och ville ha receptet för han skulle grilla. Så pappa ringde upp honom och vi fick svaret, rosmarin, fransk senap, vitlök och någon olja...Vi tog olivolja vilket mamma senare verifierade, dessutom brukar jag ( jag har gjort det ett antal gånger nu ) tillsätta salt och peppar. Den här lilla satsen innehåller ungefär en halv kvist färsk rosmarin som grovhackas, 1 liten klyfta riven vitlök, 2-3 msk fransk senap och ungefär lika mycket olivolja, ett par tag på kvarnen och lite salt. rör ihop och pensla på köttet. som sedan grillas eller steks om man är utan grill...

1 Comments:

Blogger Fröken Dill said...

Det lät underbart! Definitivt snart dags att köpa lamm.
Hälsar fröken Dill

12:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home