lördag, november 14, 2009

IKEA Svågertorp


IKEAhar öppnat nytt varuhus på Svågertorp här i Malmö och det var tvunget att besökas. Mycket större och med samma saker, massor med folk fast trots det tomt i kassorna. Det som var lite kul var matavdelningen med Ahlgrens bilar, chips osv. Jag köpte skorpor, bbq revben, något slags kebab-gotland-lamm-skav-sak som jag inte provat ännu, lite choklad och så den lilla lingonmoussen på bilden som är riktigt god men dras ner rejält av den konstiga kakbottnen. Ligger 4 stycken i en fp som jag glömt priset på

2 Comments:

Anonymous Jungfrun said...

Hej! Jag satt och surfade runt lite och hamnade på din blogg och hittade ett recept på Bråsta tunnbröd.(21/8 2006) Du skrev också att du inte har en aning varifrån receptet kommer men det tror jag att jag vet. 1977 gick jag på en lanthushållsskola i Sala som hette just Bråstaskolan och där bakade vi detta tunnbröd.
Hälsningar Jungfrun

9:30 em  
Blogger Karin said...

Tack det är alltid kul att veta ursprunget. Själv gick jag på lanthushållsskola i Bräkne Hoby och har tyvärr tappat bort de tätskrivna stenciler ( ja det var länge sen ) som jag fick där

6:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home