lördag, november 14, 2009

Coquelicot


Förra helgen var jag i Paris och träffade lite vänner; både nya och gamla, gemensamt är att vi tycker om att sy och träffats via en internetsite som heter Patternreview. Förutom att umgås skulle vi shoppa tyg...
Vi bodde på ett litet hotell i Montmartre på Place des Abbesses och en av oss fick faktiskt rummet med utsikt över Eiffeltornet, det var inte jag men det gläder mig att Val som kommit ända från Australien!!!!!fick det..
Precis bredvid hotellet ligger Coquelicot där jag vart tidigare då det är ett av Clothilde Dusoulier´s favoritställen, sist åt jag lunch där och var mycket förvånad hur man kunde blanda lax och paté i samma sallad tills jag insåg att Pates ( med ett litet tak över a:et ) inte betydde paté utan pasta.
Den här gången valde vi stället för att frukosten var betydligt bättre än på hotellet ( och billigare...)

Kaffet fick man i skålar som man sett i gamla franska filmer

bröd eller brioche beroende på val

visst är de små smörpaketen söta!

Skålarna fanns även till salu för 13,5 euro...får bli en annan gång

annat som var till salu och sen följer lite bilder som tyvärr inte kommer med doft



Min vana trogen köpte jag bröd med mig hem, det stora brödet ett ganska ljust bröd och de mindre är ett med russin och äpple och ett lite grövre med valnötter

3 Comments:

Blogger Kristina Eriksson said...

Fina bilder från Paris (jag vill ALLTID åka dit). Och skålarna var också fina!

11:02 em  
Blogger Katarina said...

Hej! Dina foton gör mig verkligen sugen på att åka till Paris. Sitta länga med en skål cafe au lau, titta på människor, skriva, mumsa på något gott och upptäcka olika marknader / Katarina

11:26 em  
Anonymous Brazilian Linda said...

Mamma Mia så gott det ser ut! Dit skulle jag vilja åka! Brödet och hela upplevelsen ser hur smarrig ut som helst! :)

12:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home