fredag, oktober 09, 2009

Ängelholm by night and day


I Ängelholm kan man besöka järnvägsmuséet och tex köpa den fina tröjan ovan, man kan också köpa den goda ängelholmsglassen gärna lakrisglass med hallonis, man kan simma i simhallen i saltvatten, man kan gå på Telegrafen ( i alla fall några dagar i veckan) och äta gott och dricka goda drinkar ( ja det var pluralis), man kan shoppa i en massa fristående boutiquer, besöka biblioteket, leta reda på chokladaffären, den fina inredningsaffären bredvid Systembolaget, äta jättegoda burgare på den mexikanska restaurangen ganska långt ner på Storgatan och promenera på fina promenadvägar. Jag är helt övertygad om att allt detta blir mycket bättre i sommarvärme.
Sen har jag dock tyvärr ätit konserverad ananas i vatten, coleslaw utan någon som helst smak, blaskigt kaffe, "tunt skuren lövbiff" ( jag skojar inte!!!) och den fantastiska frukten "gul citron" Jag höll på att glömma den fantastiska "gräddkokta spenaten" som jag betvivlar varit nära grädde. Men man kan inte få allt.Nu är jag hemma igen och katten verkar nöjd...