torsdag, november 20, 2008

Borgeby vilt

Korv är ingen stor produkt hemma hos mig. Jag kan köpa riktig chorizo för att ha i matlagningen annars köper jag bara korv när det är grillning på stallet. Korven de använder där är väldigt god och jag fick tips att det var Borgeby och att den skulle finnas på ICA Maxi vid Center Syd utanför Löddeköpinge, så idag tog jag en tur dit och köpte dels tuppkorven som brukar grillas i stallet, dels en viltkorv. Det här är köttiga korvar med en fin kryddning. Företaget har annat vilt och tuppar i sortimentet och säljer förutom i ovan nämnda ICA affär sina produkter på en gårdsbutik som heter Solnäs och ligger utanför Lund och så kan man beställa via deras hemsida som är borgebyvilt.se

1 Comments:

Blogger Mildamakter said...

Tack för tipset. Det är inte ofta vi äter korv vi heller, mest för att jag tycker att det är svårt att hitta god korv, men det här ska jag testa nästa gång det ska bli korvätning av :o)

6:35 fm  

Skicka en kommentar

<< Home