söndag, augusti 17, 2008

Lunchlådor


Jag måste faktiskt gratulera mig själv till att ha ätit bra och goda lunchlådor nästan hela sista veckan. Jag lade upp en strategi:
1 portion av något med mycket kolhydrater typ bulghur, cous cous, ris etc
1 portion av något proteinrikt som kyckling, kräftstjärtar, rökt skinka, kikärtor
0,5 frukt som nektarin, melon, äpple
lite olja och vinäger och kryddor
Sen fullt av grönsaker både färska, kokta och stekta som zucchiniskivorna ovan, gärna rotsaker och rejäla bitar, majskolv i skivor, polkabetor, haricots verts.
Ätes med fördel utomhus

Etiketter: ,

2 Comments:

Blogger annamaria said...

Åh det här behöver jag verkligen. Ska nu börja arbeta efter mammaledighet. Har liksom kommit av mig när det gäller matlådor.

8:01 em  
Anonymous Anonym said...

Väldigt smart

11:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home