söndag, augusti 10, 2008

Element

Kungsgatan sträcker sig från Värnhemstorget nästan fram till gågatan. Längst med gatan sträcker sig en lummig park med lekplatser och bla en kyrka, jag är inte så kyrklig av mig så jag vill låta det vara osagt vilken...

Här finns också en del restauranger och caféer av vilka 2 rum och kök, numera nerlagt är den mest (er-) kända. Element som ligger i hörnet av Löjtnantsgatan har enligt egen utsago stans bästa brunch...Det är inte så svårt att misslyckas med sallad och mackor, det gör man inte här heller Kycklingsmörgås
Rökt laxsallad med spenat ( trevligt) och pepparrotsdressing, saknade dock en bit bröd till
Cannoli med den allstädes närvarande rödlöken som finns på allt i Sverige enligt en av mina danska väninnor som vant pillade den åt sidan. Efter att ha ätit ute insåg vi vädrets begränsningar, tog våra stickningar och flyttade in i en av sofforna inomhus. Övergick till kaffe, the och sötsaker.
Panna cotta med chokladlager och frukt var väldigt gott dock hade nog gelatinet räckt till dubbla mängden, lite gummiboll över det hela.

Mina stickande väninnor hade redan testat av Kungskaféet på andra sidan Amiralsgatan som fick bra kritik. Nu skall vi jobba oss vidare till nästa hörn där Koppen ligger och som jag hört mycket gott om. Två systrar, den ena keramiker skall ligga bakom stället.

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Daniel Roos said...

det ser gott ut nu vet du till nösta gång att du bara ska lite mindre :-) ha det så bra mvh Daniel

4:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home