måndag, juni 23, 2008

Marknadsbilder



Spanska persikor kallades dessa för
En massa örter fanns på flera ställen, jag köpte en bunt med lagerblad för 1 euro.
Här är några bilder från 2 marknader som jag besökte. Den första ligger vid St Martinkanalen där den går över till att bli underjordisk. Marknaden ligger mellan Avenue de la République och Boulevard Voltaire. Jag vet inte vilka dagar den är öppen på. Jag har varit där tidigare och jag föreslår en promenad längst med kanalen för att ta sig dit.

Den andra marknaden var i Montparnasse, Edgar-Quinet är en tunnelbanestation som ligger precis vid marknadsplatsen. Jag var där i
lördags och då var det i alla fall öppet.

Caféet i hörnan mot Rue du Départ erbjuder dessutom en sevärdhet som man inte ser så ofta nu för tiden; den turkiska toaletten...

De har gott kaffe också!

Etiketter: ,