söndag, juni 22, 2008

Musikfest i Montmartre

Igår var det musikfest i Frankrike. Jag hade hört talas om det innan av en kompis som bott i landet.
Jag valde att gå till Montmartre på kvällen eller rättare sagt eftersom jag bodde på andra sidan gatan och delar av fötterna var i ett inte så trevligt tillstånd för promenader blev det Montmartre.
Grillröken låg tät över stadsdelen ungefär som på Ribban en lördag eftermiddag...
Överallt grillade man merqueskorvar som man fick i en bit baguette och jag kan konstatera att jag tycker inte om korv nu heller...
Min kompis berättade att ALLA som kunde spela gick ut och spelade den här kvällen och ALLA var verkligen ute! Det var band med "riktig " utrustning som The Velvet Pearls...
...till den här lilla flickan som försökte göra sig hörd. Rätt som det var dök det dessutom upp ett sambatåg.

Etiketter: ,